کد خبر: 1225937
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق امریکا در واکنش به اعتراضات دانشجویان دانشگاه‌های امریکا به نسل‌کشی در غزه گفته اتفاقاتی که در دانشگاه‌هایی مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن است، واقعاً مایه شرمساری است. 
رئیس‌جمهور سابق امریکا در حالی که در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت، با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی امریکا گفت: «در واقع این وضع مربوط به بایدن است. بایدن در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته است. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ می‌دهد، مایه شرمساری است.»
ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده، در حالی که آن‌ها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند. افرادی که دانشگاه کلمبیا را اداره می‌کنند، اشتباه می‌کنند. او تأکید کرده که دانشگاه کلمبیا باید کمی قدرت و شجاعت به دست آورد و کلاس‌های خود را باز نگه دارد.
در حالی که از یک هفته قبل، دانشگاه کلمبیا شاهد اعتراضات دانشجویان به کشتار فلسطینیان در غزه است، این اعتراضات از دوشنبه به چندین دانشگاه از جمله دانشگاه نیویورک، ییل و برخی دانشگاه‌های دیگر گسترش یافته است. روز چهارشنبه هم تظاهراتی گسترده مقابل دانشگاه کلمبیا برای همبستگی با دانشجویان بازداشت شده که خواستار توقف جنگ و نسل‌کشی علیه غزه بودند، برگزار شده است. دانشجویان معترض عضو گروه «عدالت برای فلسطین» در دانشگاه کلمبیا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کردند، گفتند: «تا زمانی که به شکل کتبی تضمین داده نشود که پلیس نیویورک یا گارد ملی علیه دانشجویانش اقدامی نخواهد کرد، وارد مذاکره با دانشگاه نخواهیم شد.» در این بیانیه آمده است: «در طول تاریخ، ما شاهد بوده‌ایم که معترضان مسالمت‌آمیز به شدت به دست گارد ملی سرکوب شده و مورد حمله قرار گرفته‌اند. از معترضان «جان سیاه‌پوستان مهم است» در فرگوسن میسوری، تا دانشجویان معترض به جنگ ویتنام در دانشگاه ایالتی کنت در اوهایو که به‌خاطر صحبت مسالمت‌آمیز علیه جنگ و ویرانی به طرز وحشیانه‌ای مورد ضرب و جرح قرار گرفته و به قتل رسیدند.» در ادامه این بیانیه آمده است: «این نگران‌کننده است که دانشگاه کلمبیا در حال پیوستن به صفوف آن‌ها در تاریخ است، اما ما در تعهد خود به آزادی فلسطین دلسرد نیستیم.» همزمان، هزاران دانشجو در دانشگاه مینه سوتا تجمع کردند تا به سرمایه گذاری اتحادیه تولید کنندگان سلاح برای تسلیح رژیم صهیونیستی اعتراض کنند. به گزارش ایسنا، دانشجویان بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌های دیگر از جمله ییل، ام‌آی‌تی، دانشگاه تافتس، دانشگاه میشیگان و دانشگاه کالیفرنیا و برکلی نیز تظاهراتی ضد اسرائیلی برگزار کردند.

برچسب ها: امریکا ، ترامپ ، فلسطین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار